با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، خوش آمدید
به سایت من . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این
وب سایت ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید
و به ما را در بهتر شدن کیفیت مطالب یاری کنید.
قسمتی از متن:پس از اجرای فلش MX، ار منوی فایل، گزینه New را انتخاب کنید. صفحه جدیدی مانند تصویر زیر مشاهده میکنید. این تصویر قسمت عمده محیط کار فلش و از اجزا و پانلهای مختلفی تشکیل شده است.کلیه پانلهای فلش قابلیت جابجایی، حذف و اضافه شدن دارد و کاربر میتواند با توجه به نوع کار خود، این پانلها را در محیط کار فلش قرار دهد. برای هماهنگ بودن محیط کار شما با تصاویر کتاب، از منوی Windows روی گزینه Panel sets رفته و Default Layout را انتخاب کنید.ناحیه وسیع و سفید رنگی که در وسط صفحه مشاهده میکنید stage نام دارد ودر واقع محیط کار اصلی ماست. همه ترسیمها و تصاویر باید در محدوده مرزهای stage قرار گیرد تا نمایش داده شود.سازماندهنده و کنترل کننده محتویات انیمیشین و هر پروژه دیگر در فلش Timwlineاست. Timwline از فریمهای زیادی تشکیل شده که هر کدام میتواند محتویات مخصوص به خود را داشته باشد.
فهرست مطالب:
فصل اول آشنایی
محیط کار فلش
Stage
Timwline
لایهها
Symbols
ترسیم در فلش
ایجاد Symbols و استفاده از آنها
نکته
متحرکسازی به صورت Tweening
Motion Tweening
Ahape Tweening
نکته
انیمیشن سازی با استفاده از قابلیت Motion Guide
دکمههای کنترل کننده
نکته
نکته
چگونه به دکمهها صدا اضافه کنیم
نکته...
اعمال دستور (Actions) روی دکمهها
دادن لینک به دکمه
Goto
Stop
FS Command
Full Screen
Show menu
Quit
استفاده از دکمههای پیش ساخته شده
ویدیو کلیپ
لودینگ همراه با نشان دادن درصد بارگذاری شده
چگونه در فلش فارسی تایپ کنیم
(intelligent Persian Typist) ipt
نرمافزار مریم
چگونه به نوشتههای خود افکتهای زیبا بدهیم
تکنیک سوم
سر سخنگو
مرحله اول: وارد کردن فایل صوتی
مرحله دوم : ترسیم سر سخنگو
توجه
ویرایش اصوات در Flash Mx
مرحله سوم : افزودن شکل دهان
توجه
مرحله دوم : هر یک از حروف را در لایهای مجزا قرار دهید.
مرحله چهارم : متن کوچکتر را به فریم پنجم انتقال دهید
مرحله پنچم: ایجاد Shape Tween
مرحله ششم: تنظیم تناوبی حرکات حروف
مرحله هفتم: یک فریم اصلی در انتها اضافه کنید
گسترش حروف
مرحله اول : ایجاد متن
توجه
مرحله دوم: توزیع حروف در لایهها
مرحله سوم : کشیدن حروف
مرحله چهارم: حروف تغییر یافته را در لایهها توزیع کنید
یادآوری:
مرحله پنجم : ایجاد مرحله پنجم : ایجاد Shape Tween
مرحله ششم : کشیدن حروف تغییر شکل یافته
فصل چهارم :
صوت و تصویر
تکنیک نوزدهم
کلید On/Off و پیچ تنظیم شدت صدا
مرحله اول: ایجاد دکمه
توجه
مرحله دوم : ایجاد نوار اسلایدر
مرحله سوم: دکمهها و نوار اسلایدر را همگذاری کنید.
مرحله چهارم : فایل صوتی را وارد کنید.
مرحله پنجم : افزودن ActionsSctipt
تکنیک بیستم
افزودن فایل ویدیویی به فیلم flash
مرحله اول: وارد کردن فایل ویدیویی
توجه
مرحله دوم : تنظیمات ویدیویی مورد نظر خود را مشخص کنید
فصل پنجم
جلوههای دارای ارتباط متقابل
یادآوری
تکنیگ بیست و نهم
منوهای برگهدار
مرحله اول : ایجاد لایههای مورد نیاز
توجه
مرحله دوم: ایجاد نوار
مرحله سوم : ایجاد برگهها
تنظیم پهنای برگه
مرحله چهارم: متمایز ساختن برگه انتخاب شده
مرحله پنجم : گشودن سایر لایهها
مرحله ششم : افزودن برچسب ها
مرحله هفتم : افزودن محتویات
تکنیک سی و دوم
ایجاد آزمون چند گزینهای
مرحله اول: ایجا لایههای مورد نیاز
مرحله دوم: افزودن دکمههای رادیویی برای گزینههای پاسخ
توجه
هشدار :
مرحله سوم: افزودن سوالات
مرحله چهارم: افزودن دکمه Next
مرحله پنجم: افزودن صفحه نمایش نمرات
مرحله ششم: افزودن کد ActionsScript
نکته :
تکنیک سی و سوم
فرم دریافت اطلاعات از کاربر
مرحله اول: ایجاد کادرهای متنی
مرحله دوم: افزودن دکمه
مرحله سوم: ایجاد فریم دوم
مرحله چهارم: ایجاد سومین فریم
توجه
تکنیک سی و چهارم
ارزیابی فرمها
مرحله اول: ایجاد کادرهای متنی
توجه
مرحله دوم: Push Botton را وارد کنید
مرحله سوم: ایجاد صفحه نمایش بعدی
مرحله پنجم: افزودن پسزمینه
تکیک چهل و یکم
بارگذاری صفحه همراه با نمایش تدریجی
مرحله اول: ایجاد کادر Preloader
مرحله دوم: ایجاد انیمیشن Preloader
مرحله سوم: افزودن کد ActionsScript
توجه
مرحله چهارم : ایجاد صحنهها و فیلم اصلی
مفاهیم
فیلم (Movie)
فریمها و Timeline ها
Objectها
اشیا Shape
اشیا Button
شی sprite
شی Instance
اشیا مختلط (Complex)
اشیاء گروهبندی شده
افکتها
اشیا و کلاسها
متد و ویژگی
استفاده از نقطه در دستورات
نکات بیشتری درباره علامت گذاری
نقطه ویرگول
آکولاد
ویرگول
پنل Actions
جدا کردن پنل Actions از طرح
پنجره نرمافزار
چشباندن پنل Actions به طرح پنجره نرمافزار
-نکته
طرح پنل Actions
اضافه کردن یک دستور
نکته
ویرایش دستور موجود در صفحه کلید
نکته
مرتب کردن پنل Actions
تنظیمات پنل Actions
استفاده از نکته کد
نکته
تنظیم نمایش کدها
استفاده از پنل Help برای دستورها
سنجاق زدن یا برداشتن سنجاق از کد
استفاده از اشیاء
ایجاد اشیا
قواعد نامگذاری
ایجاد یک نمونه از شی
نکته
فراخوانی متدها
فراخوانی یک متد از شی
ارائه نتایج متد getDate
تخصیص ویژگیها
تخصیص مقدار به ویژگی
توابع
استفاده از توضیحات
ایجاد یک توضیح
نکته
Action Script
اجزای تشکیلدهنده محیط فتوشاپ
Menubar
شناسایی ابزار
شناخت پالتها
توضیحی در مورد لایهها
باز کردن یک فایل جدید یا فایل موجود
ابزار Brush
نحوه کارکردن با Brush ها و نحوه تنظیم آنها
مشخص کردن پویایی شکل Brush
تعیین میزان پراکندگی Brush (Brush Scattering)
ایجاد Brushهای بافتدار
ایجاد Brushهای دوتایی
مشخص کردن پویایی رنگها
یک دستور دیگر : Define Brush
ابزار History Brush
تنظیمات Option Bar
ابزار Art History Brush
ابزار Gradint
ایجاد یک Gradint
ایجاد Noise Gradint
ابزارPaint Bucket
...
فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 140